Notícies

Tal dia com avui, el 25 de juny de 1852, va néixer Antoni Gaudí i Cornet (25/06/2014)

Nascut en una família de calderers, Antoni Gaudí va ser el petit de cinc fills i va ser batejat l’endemà del seu naixement a l’església de Sant Pere de Reus, ciutat on va passar la infantesa. També s’estava llargues temporades a la masia paterna —Mas de la Calderera—, al poble veí de Riudoms, on va poder observar la natura.

A l’edat de 16 anys, Gaudí va marxar a Barcelona, on va estudiar arquitectura i on va realitzar la majoria de les seves obres. Tot i això, el seu univers creatiu sempre va estar marcat per les formes i els colors del paisatge mediterrani de la seva infància, i per la gran visió espacial que li havia proporcionat el fet de ser «fill, nét i renét de calderers», tal com ell mateix explicava.

Tal dia com avui, el 10 de juny de 1926, va morir Antoni Gaudí i Cornet (10/06/2014)

La tarda del 7 de juny de 1926, Gaudí va ser atropellat per un tramvia al xamfrà de la Gran Via de les Corts Catalanes amb el carrer de Bailèn quan, com de costum, es dirigia des de la Sagrada Família a l’església de Sant Felip Neri, al centre de Barcelona. En aquell moment ningú no el va reconèixer i, pel seu aspecte, el van confondre amb un captaire. El van traslladar a l’Hospital de la Santa Creu, on va morir tres dies més tard envoltat d’amics i autoritats.

Gaudí va ser enterrat el 12 de juny a la capella del Carme de la cripta de la Sagrada Família. El seu fèretre, que va recórrer gran part de la ciutat, va ser seguit per una gran multitud que va voler donar l’últim adéu a l’arquitecte.

Regulació de la Zona Monumental del Park Güell (25/10/2013)

A partir del 25 d’octubre de 2013, l’Ajuntament de Barcelona regula la Zona Monumental del Park Güell, que ocupa un 7,9 % de la superfície total del parc. Els visitants hauran de comprar una entrada per accedir a aquesta zona. Els veïns dels barris adjacents al Park Güell hi tenen l’entrada lliure mitjançant una targeta de lliure accés. Per a més informació, cliqueu aquí: www.parkguell.cat

Heu de saber que la Casa Museu Gaudí està ubicada fora de la zona regulada i per tant, en l’àrea d’accés lliure del parc.

La Casa Museu Gaudí fa 50 anys! (28/09/2013)

Aquesta casa, que va ser la residència d’Antoni Gaudí al Park Güell, es va inaugurar com a Casa Museu Gaudí el 28 de setembre de 1963 coincidint amb la Festa Major de Barcelona, La Mercè.

Mor Joan Bassegoda Nonell, el gran gaudinià (01/08/2012)

Antoni Ribas Tur
1 d’agost de 2012
Ara, p. 28

Es mor l'arquitecte Joan Bassegoda Nonell (31/07/2012)

31 de juliol de 2012
Vilaweb

Pasión por Gaudí (31/07/2012)

Daniel Giralt-Miracle
31 de juliol de 2012
La Vanguardia, p. 23

Una restauració multidisciplinària: el llit modernista de la Casa Museu Gaudí (01-02/2012)

Rosa Prat
Gener / febrer 2012
Temple, p. 16 -19

Compra la teva entrada online
Accés directe amb hora assignada!